Et truquem
Envia'ns el teu telefon i et trucarem, el mes aviat possible:

Nom y cognom

Telèfon:

Sel·lecciona la teva clínica

Al fer click a enviar estás aceptant la Política Privacitat

Què és la periodòncia?

21 oct. Què és la periodòncia?

La periodòncia és una especialitat de l’odontologia que estudia i tracta les malalties dels teixits situats al voltant de la dent. Tots aquests teixits formen el periodonci.

El periodonci està format per les genives, l’ós alveolar, el ciment radicular i el lligament periodontal.

Quan es manifesta?

Les malalties dels teixits situats al voltant de la dent apareixen quan no hi ha una bona higiene. Si no hi ha constància en la higiene bucodental sorgeix l’afavoriment de l’aparició de plaques de bacteris les quals s’acumulen sota la geniva. Quan això passa es produeix una infecció i les genives s’inflamen. A causa d’això poden aparèixer dues grans malalties periodontals que estudia la periodòncia: la gingivitis i la periodontitis.

Gingivitis

Per una banda, la gingivitis és la infecció de les genives en el seu estat inicial. És possible que no causi malestar però sí que provoqui genives inflamades i vermelles i sagnat del teixit gingival. Això ocorre especialment quan et raspalles les dents, utilitzes el fil dental o mossegues un aliment dur. Però, cal ressaltar que el problema més greu arriba quan la malaltia avança de manera progressiva i la zona se sensibilitza i sagna constantment.

Periodontitis

Així doncs, per una altra banda, la periodontitis apareix quan la malaltia s’agreuja. Comencen a manifestar-se nous signes: mal alè, creació de nous espais entre les dents, sang després de raspallar-se les dents, entre altres símptomes.

Quin és el tractament que seguim?

Aquestes malalties periodontals són causades per una escassa higiene dental. Així doncs per evitar aquestes malalties és imprescindible visitar el dentista regularment i tenir constància amb la neteja dental amb raspall, fil dental i col·lutori.

El tractament dependrà de la fase en la qual es trobi la teva malaltia periodontal. A Orthoclinic rebràs els millors consells i ajudes per prevenir l’aparició d’aquestes malalties bucodentals.